piątek, 13 października 2017

Inverness Castle i Inverness (2 of 2) - Zamki Szkocji


Po powrocie z Urquhart Castle zajrzałem do Inverness Museum and Art Gallery. Będąc poprzednio w Inverness nie zdążyłem tego miejsca odwiedzić, zdaje się byłem w sobotę i wcześniej zamykali. Wprawdzie zostało mi tylko ok. 30 min. (bo na tygodniu zamykają o 17:00), ale zupełnie wystarczyło, aby z grubsza ogarnąć co kryje to miejsce. Szału nie ma, muzeum nie jest jakieś duże, ale na pewno warto zajrzeć, wstęp bezpłatny.





Z Museum and Art Gallery sąsiaduje kolejna atrakcja miasta - Inverness Castle. Neogotycka budowla powstała w roku 1836, a obecnie w swoich murach mieści siedzibę Sądu Okręgowego. 



Okazały zamek z czerwonego piaskowca, o którym pisałem już wcześniej (link), warto oglądnąć z każdej strony. Powstał na miejscu starej twierdzy, którą datuje się na XI wiek.  Świetnie opisano go na stronie https://www.zamki-szkocji.com, którą polecam nie tylko do poznania tego zamku. 




Wykorzystałem też czas jaki pozostał mi do 18:00 na odwiedzenie wieży zamkowej, z której roztacza się panoramiczny widok na miasto. Piękna sceneria, ale mała uwaga - wieje jak diabli. Oprócz samej wieży możemy zaglądnąć po drodze do 3 pokoi, w których prezentowane są przede wszystkim wizualnie przez monitory historia miasta i otaczających go zabytków i atrakcji. Wstęp na wieżę nie jest darmowy, bo przyjemność ta kosztuje 5 GBP, ale trudno sobie odmówić, kiedy chcemy zobaczyć w Inverness to co najlepsze. 



Oprócz zamku warto poświęcić chwilę czasu na zobaczenie miasta od strony rzeki Ness, której brzegi łączą mosty. Godny uwagi jest zwłaszcza ten powyżej, na którym czujemy niemal każdy krok.









Przydatne / polecane linki:
-------------------------------
Zamki Szkocji - https://www.zamki-szkocji.com (link)
http://malo-za-duze-podroze.blogspot.co.uk/p/blog-page_7.html (link)



Orientacyjne koszty:
--------------------------------
MegaBus: Edynburg – Inverness – Edynburg – 2,50 GBP
Bus N19 i 919 powrotny: Inverness – Urquhart Caste – 5, 90 GBP
wejściówka: Urquhart Castle – 9 GBP
wejściówka: wieża widokowa Inverness Castle – 5 GBP



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Masz coś do powiedzenia napisz :-)