piątek, 13 października 2017

Urquhart Castle - Loch Ness (1 of 2) - Zamki Szkocji

Znalazłem kolejną okazję, aby rzucić okiem na wciąż nieodkrytą przeze mnie Szkocję. Tym razem wybrałem się do Inverness, aby między innymi zobaczyć tajemnicze jezioro Loch Ness i znajdujący się nad jego brzegiem zamek – Urquhart Castle





Październik to nie najlepszy moment na zwiedzanie wietrznej części UK, ale tak naprawdę nigdy nie wiadomo na jaką pogodę tu trafimy. W myśl sprawdzonej zasady 3X - tu zawsze wieje (lub / i pada), albo już tak było albo prawie na pewno tak będzie :-). Czasami jednak zdarzają się wyjątki i jest piękny słoneczny dzień, a przynajmniej w tej części dnia, kiedy przebywamy na zewnątrz. Podczas tej małej podróży takiej pogody miałem okazję doświadczyć. Kiedy zmierzałem MegaBus-em z Edynburga do Inverness prawie całą drogę padało, a jak dojechałem na miejsce ujrzałem jakby inny świat. Piękna słoneczna pogoda, a ja nadaremnie w plecaku szukałem okularów przeciwsłonecznych, ale z gadżetów pogodowych znalazłem tylko parasolkę :-).




Z Invernes Bus Station przez Urquhart Castele jeździ między innymi linia N19 (kurs do Port Williams). Koszt biletu do interesującego mnie miejsca to 5,90 GBP (cena w obie strony). Autobus pokonuje tę trasę w ok. 40 min. i zatrzymuje się na w Urquhart Castle "Castle Car Park" (tuż nieopodal wejścia na teren zamku). O godziny odjazdu i przyjazdu trzeba pytać w kasach na dworcu, gdzie najlepiej zakupić od razu bilety, bo wprawdzie jest rozkład jazdy na stanowisku nr 2 z którego odjeżdżają autobusy w tym kierunku, ale jakoś lekko nieaktualny. Nie zgadzał się godzinowo z tym co znalazłem on-line i pani powiedziała w dworcowej kasie. Wyjazd z Inverness do Urquhart Castle o godz. 13:00, a powrót o 15:40 był idealny. Wracając z zamku na przystanku nie znajdziemy interesującego nas rozkładu jazdy, a więc najlepiej przyjść na konkretną godzinę z biletem wówczas nie ma wątpliwości. 


Ok. 2 godz. wystarczy, aby nacieszyć się widokiem zamku, zakupić i wysłać „pocztówki z podróży” w ramach akcji Marzycielska Poczta (link) i wypić dobre cappuccino spoglądając z tarasu kafejki na ruiny zamku okryte promieniami słońca. Czy opłaciło się wydać 9 GBP na wstęp na teren zamku, na który możemy bezpłatnie popatrzeć z przylegającej do terenu ulicy ?. Jak dla mnie z pewnością tak. W odróżnieniu od Dunnottar Castle, który niedawno zwiedzałem i prezentuje się bardziej okazale zdecydowanie z zewnątrz, ten z uwagi na choćby położenie ruin na nierównym terenie bardziej cieszy oko jak oglądamy go z bliska. 

Dla wymagających jest też możliwość uczestnictwa w prezentacji historii Urquhart Castle oraz rejsie statkiem, który swoją mała przystań ma właśnie na terenie zamku, ale atrakcje wymagają więcej czasu i oczywiście pieniędzy. 
Wprawdzie nie znalazłem skrzynki pocztowej, aby wysłać zaadresowane kartki, ale zapytana o to obsługa sklepu z pamiątkami zapewniła mnie, że zajmie się tym tematem i wyślą je tam gdzie trzeba w moim imieniu. Za co dziękuję :-).





Przydatne / polecane linki:
-------------------------------
Zamki Szkocji - https://www.zamki-szkocji.com (link)



Druga część z tej wycieczki: Inverness i jego atrakcje (link



Więcej zdjęć z: Urquhart Castle - Loch Ness




2 komentarze:

  1. Byłem, Widziałem, polecam !

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie spodziewałem się, że w Szkocji może tak odważnie świecić słońce. Gdzie te mroczne i osnute mgłą zamki? (-:,

    OdpowiedzUsuń

Masz coś do powiedzenia napisz :-)