niedziela, 28 stycznia 2018

W 40 Dni Dookoła Świata - Plan podróży (Etap III)

ETAP III (3 z 4) Trzeci z rzędu lot liniami American Airlines, tym razem na trasie Miami (USA) - Grenada sprawi, że wyląduje na Karaibach. Cały ten region, może poza Kubą jest dla mnie nowy i nieznany. Zaplanowane miejsca, które odwiedzę obejmują takie kraje jak Grenada, St. Vincent i Grenadyny do którego dotrę tranzytem przez Barbados. Następnie Trynidad i Tobago, St. Lucia, Terytoria zamorskie Francji: Martynika, Gwadelupa, Saint Marten oraz część południową tej wyspy Sint Maarten (autonomiczny kraj Królestwa Niderlandów). Odwiedzę także amerykańskie Portoryko, a ostatnim już nowym krajem podczas tej podróży będzie Dominikana.    




Po tej części świata choć odległości nie są duże zaplanowałem poruszać się wyłącznie samolotami. Wszystkie linie będą dla mnie nowe, a wśród nich znalazły się: Air Antilles ExpressCaribbean Airlines, Liat oraz PAWA Dominikana

Z listy skreśliłem linie Air Caraibes, które zmieniły rozkład lotu. Zmian była na tyle dokuczliwa, że ostatecznie poprosiłem o anulowanie biletu (3 loty) i zwrot pieniędzy. Niestety z tym ostatnim nie bardzo się spieszą, bo właśnie mija drugi miesiąc, ale cierpliwie czekam, bo wg ich polityki mają na to aż do 12 tygodni. 


Etap III liczy ok. 5 tyś. km, ale aż połowę stanowi połączenie ze Stanów do Grenady. Generalnie poza Portoryko do żadnego miejsca nie jest wymagana wiza. Podobnie jak na Kubę, na Dominikanę wjeżdżamy z Kartą Turysty, którą dotychczas można było zakupić na lotnisku, albo tak jak ja przez internet. Od 2018' sprawa staje się prostsza. Karta ma być wliczona w ceny biletów lotniczych, co w znacznym stopniu powinno uprościć wjazd do tego kraju. 
   
Plan lotów (czytamy w kolejności od dołu)



Plan podróży: "W 40 dni dookoła Świata" -  Etap I <> Etap II <> Etap III <> Etap IV


Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Jeśli zainteresował Ciebie mój wpis, zawiera błąd, nieścisłość lub zwyczajnie chcesz podzielić się Swoją refleksją zamieść komentarz lub napisz na: mojeflagi@gmail.com 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Masz coś do powiedzenia napisz :-)